Specialios laidos jubiliejiniai „Z“ serijos modeliai: žvilgsnis į praeitį
50 metų neblėstantis sportinių automobilių gerbėjų dėmesys.
1969 m. debiutavęs pirmasis „Datsun Z“ modelis buvo tikra sensacija automobilių pasaulyje.
Stilingas, komfortiškas ir patikimas automobilis už patrauklią kainą, kurį galima naudoti kasdienėms reikmėms, tais laikais buvo negirdėtas dalykas. „Z“ serijos modelis (Šiaurės Amerikoje žinomas kaip „Datsun 240Z“), kurio bazinė kaina siekė 3626 JAV dolerius, buvo kiekvienam prieinamas sportinis automobilis.
Netrukus pirkėjai visame pasaulyje galėjo mėgautis naujomis vairavimo galimybėmis važinėdami savo mėgstamais vingiuotais keliais. 1970 m. šių modelių pardavimo apimtys visame pasaulyje išaugo iki daugiau nei 40 000 vnt. Su pirmosios kartos „Z“ modeliu užgimė naujos tradicijos: jo vertė, stilius ir važiavimo charakteristikos skatino toliau ieškoti jaudinančių inžinerinių naujovių. Tai padėjo ištisus dešimtmečius išsaugoti „Z“ lyderystę segmente.
Per kitus penkis dešimtmečius „Nissan“ pristatė kelis ribotos laidos „Z“ automobilius svarbiems įvykiams paminėti:
1980 m. „Datsun 280ZX 10th Anniversary Edition"
Pirmosios kartos „Z" automobilio dešimtmečio proga „Nissan" pristatė specialios ribotos laidos „280ZX" modelį. Sėkmingai pasirodę ankstesni „Z" serijos automobiliai atvėrė duris „280ZX" modeliams su aukštos kokybės įranga, tokia kaip odinės sėdynės ir aukščiausio lygio stereo garso sistema, atitrūkstant nuo pradinio sportinio ir ekonomiško „240Z" modelio koncepcijos.
Iš viso buvo išleista tik 3000 „280ZX 10th Anniversary Edition" automobilių. Tai ypač kolekcionierių vertinamas automobilis. Populiariausias modelis išsiskyrė dvispalve juodos ir aukso spalvų schema su plonomis juostelėmis. Buvo išleista 2500 taip nudažytų modelių. Likę 500 modelių buvo raudonos ir juodos spalvų. Ant kiekvieno „280ZX 10th Anniversary Edition" modelio buvo pritvirtinta plokštelė su laidos numeriu. (Kanados rinkai skirti modeliai buvo paženklinti klevo lapo emblema.)
1980 m. „Datsun 280ZX" buvo varomas 2,8 l darbinio tūrio, 6 vienoje eilėje išdėstytų cilindrų variklio, kurio galia siekė 132 AG, o sukimo momentas – 195 Nm. Galia buvo perduodama į galinius ratus per penkių pavarų mechaninę transmisiją. Iš kitų skiriamųjų ypatybių minėtinas „Z" ženklelis ant variklio dangčio, aukso arba juodos spalvos lengvojo lydinio ratlankiai, jubiliejiniai lipdukai ant priekinių sparnų ir bagažinės, priekinių žibintų plovikliai, naujo stiliaus pavarų perjungimo svirtelė, gelsvai rudos arba vyšninės spalvos odinės sėdynės, tamsintas „T" formos stogas ir 40 W garso sistema su keturiais garsiakalbiais ir garso stiprintuvu.
1980 m.
- · Populiariausia daina (pagal „illboard“ reitingą: „Call Me“ („Blondie“)
- · Geriausias filmas: „Kramer prieš Kramerį"
- · Populiariausia TV laida: „Dalasas“
- · Kiti garsūs tų metų „Nissan“ modeliai: „Sunny“ (B310), „Pulsar“ (N10)
1984 m. „Nissan 300ZX Turbo 50th Anniversary Edition"
1984 m. laidos „Nissan 300ZX Turbo 50th Anniversary Edition" modelis buvo išleistas „Nissan" įkūrimo (1933 m. gruodžio mėn.) penkiasdešimtmečiui paminėti. JAV rinkai pagaminti tik 5148 šie automobiliai, o Kanadą pasiekė 300 šių automobilių.
1984 m. „300ZX Turbo" buvo komplektuojamas su 3,0 l darbinio tūrio V-6 varikliu, kurio galia siekė 200 AG, o sukimo momentas – 307 Nm. Šiam modeliui buvo siūloma 5 pavarų mechaninė ir 4 pavarų automatinė transmisijos. Salonas atspindėjo vyraujančias to meto tendencijas – jame įdiegti pažangiausi devintojo dešimtmečio dizaino sprendimai ir technologijos, pavyzdžiui, garso sistemos valdikliai ant vairo, skaitmeniniai prietaisų skydelio rodmenys ir elektroniniu būdu valdoma sportinė pakaba.
„300ZX 50th Anniversary Edition" skiriamosios ypatybės: „Nissan 50th Anniversary" jubiliejiniai logotipai, unikalūs priekiniai sparnai ir galinių sparnų paplatėjimai, taip pat turbiną primenantys lengvojo lydinio ratlankiai su aukso spalvos akcentais ant briaunų. Iš unikalių salono apdailos elementų minėtini siuvinėti logotipai ant odinių sėdynių ir grindų kilimėlių, futuristinis skaitmeninis prietaisų skydelis su dominuojančiu plačiu šviesos diodų tachometru, greičio ir „G-force" indikatoriai, taip pat reguliuojamo intensyvumo „Bodysonic" stiprintuvas, sustiprinantis į priekines sėdynes sklindantį garsą, priklausomai nuo iš pagrindinio bloko atkuriamo garso charakteristikų.
1984-ieji buvo svarbūs ne tik „Nissan" bendrovės, bet ir „Z" serijos istorijoje – šis modelis tapo populiariausiu sportiniu automobiliu Amerikoje.
1984 m.
- · Populiariausia daina (pagal „Billboard“ reitingą: „When Doves Cry“ (Prince)
- · Geriausias filmas: „Švelnumo kalba“
- · Populiariausia TV laida: „Dinastija“
- · Kiti garsūs tų metų „Nissan“ modeliai: „Silvia“ (S110), „Datsun Truck“ (720)
2005 m. „Nissan 350Z 35th Anniversary Edition"
Po laikino pasitraukimo iš Japonijos vidaus rinkos 2000 m. (1997 m. Šiaurės Amerikoje) naujasis „Z" 2003 m. užkariavo pasaulį. Pirmasis atgimęs „Z" modelis buvo sukonstruotas ant naujoviškos bendrovės FM („Front Midship") platformos ir varomas sklandžiai dirbančio ir galingo 3,5 l darbinio tūrio V-6 variklio. Variklis buvo pavadintas VQ (tai VQ35ED trumpinys). Jo galia siekė 287 AG, o sukimo momentas – 371 Nm.
2005 m. „Nissan" sukūrė specialią versiją 35-osioms „Z" metinėms paminėti. „Nissan 350Z 35th Anniversary Edition" siūlomų spalvų gamą sudarė „Ultra Yellow",„ Silverstone" ir „Super Black". Jis išsiskyrė patobulintomis važiavimo charakteristikomis ir įdiegtais naujais sprendimais.
„Nissan" inžinieriai patobulino variklį, padidindami jo galią 13 AG (iš viso iki 300 AG). Šis automobilis buvo komplektuojamas su šešių pavarų mechanine transmisija. Į specialios jubiliejinio modelio įrangos sąrašą taip pat buvo įtraukti išskirtiniai 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai su penkiais stipinais, mažas priekinis aptakas, „Brembo®" stabdžiai, specialus ženklelis ir aukščiausios kokybės „Bose®" garso sistema su šešiais garsiakalbiais.
2005 m.
- · Populiariausia daina (pagal „Billboard" reitingą: „We Belong Together" (Mariah Carey)
- · Geriausias filmas: „Mergina, verta milijono"
- · Populiariausia TV laida: „CSI kriminalistai"
- · Kiti garsūs tų metų „Nissan" modeliai: „GT-R PROTO", „Frontier NISMO" (D40)
2010 m. „Nissan 370Z 40th Anniversary Edition"
2009 m. „350Z" VQ variklio darbinis tūris padidėjo iki 3,7 l, todėl automobilis pervadintas „370Z". Po metų „Nissan" pristatė „370Z 40thAnniversary Edition". Pagaminta tik 1000 šio specialios laidos modelio vienetų. Jis buvo komplektuojamas su „Touring" įranga, mechanine transmisija ir „Sport" paketu, kurį sudarė priekinis ir galinis aptakai, „Nissan Sport" stabdžiai, 19 colių kaltiniai aliuminio lydinio ratlankiai „RAYS", klampusis riboto slydimo diferencialas ir naujoviška „SynchroRev Match®" transmisijos technologija.
Automobilis vizualiai išsiskyrė specialia dažų schema („40th Graphite"), taip pat raudonais stabdžių suportais ir 40-ojo jubiliejaus ženkleliais. Salone buvo komplektuojamos prabangios raudonos odos sėdynės su įspaustu 40-ojo jubiliejaus užrašu ant atlošų. Jame taip pat panaudoti odiniai apdailos intarpai ant durų, odinė pavarų svirtelė ir odinis vairas su beisbolo kamuoliui būdingomis raudonomis siūlėmis. Kiekvienas modelis buvo tiekiamas su jubiliejine plokštele ir aukščiausios kokybės atlasine automobilio danga.
2010 m.
- · Populiariausia daina (pagal „Billboard“ reitingą: „TiK ToK“ (Ke$ha)
- · Geriausias filmas: „Išinuotojų būrys“
- · Populiariausia TV laida: „Amerikos dievaitis“
- · Kiti garsūs tų metų „Nissan“ modeliai: „LEAF“, „Juke“ (F15), „Nissan New Mobility CONCEPT“
1969 m. pirmą kartą pasirodęs „Z“ modelis buvo sumanytas kaip įperkamas kasdienis sportinis automobilis. Ši idėja išliko pagrindine kiekvieno „Z“ modelio tema. Nenuostabu, jog fanai šiandien patiria tikrą džiaugsmą sėdėdami už vairo, kaip ir per paskutiniuosius 50 metų.